انجام بیش از 25 طرح پژوهشی در شرکت آب منطقه ای سمنان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب این شرکت با تاکید بر اهمیت انجام فعالیت های پژوهشی به عنوان سرمایه گذاری، از اجرای 25 پروژه تحقیقاتی در این شرکت خبر داد.

محمد هادی مصطفایی روز سه شنبه در نشست گرامیداشت هفته پژوهش و ارائه دست آوردهای پژوهشی شرکت آب منطقه ای سمنان افزود: فعالیت های پژوهشی در این شرکت در سال 87 با ایجاد گروه تحقیقاتی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت 25 پروژه مطالعاتی و پژوهشی با مشارکت استادان دانشگاههای مختلف در این شرکت اجرا شده است، پژوهش را نیاز اساسی کشور دانست و اظهار داشت: بیشتر کشورها از مسیر تحقیق و پژوهش به توسعه رسیده اند.

مصطفایی، با تاکید بر اینکه پژوهش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود تصریح کرد: در حوزه آب نیز با توجه به مشکلات فراوان این حوزه از جمله خشکسالی، تغییر اقلیم، کمبود آب های سطحی، افت آبهای زیرزمینی و سایر چالش ها، انجام فعالیت های پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی، استفاده از نتایچ پژوهش ها را در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی بسیار لازم و ضروری خواند و گفت: برای توسعه فعالیت های پژوهشی آیین نامه ای در شرکت مدیریت منابع آب تدوین شده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان بر همکاری این شرکت با دانشگاههای سمنان و شاهرود برای انجام طرح های پژوهشی تاکید کرد و با زمان بر دانستن انجام فعالیت های پژوهشی گفت: برای توسعه فعالیت های پژوهشی باید موانع و آفت ها را شناسایی و فعالیت های پژوهشی را توسعه داد.

نشست گرامیداشت هفته پژوهش و ارائه دست آوردهای پژوهشی شرکت آب منطقه ای سمنان با سخنرانی فتاحی عضو هیات علمی دانشگاه اردکان و موضوع محاسبه و مقایسه ارزش افزوده بخش های مختلف مصرف کننده آب و اثرات اقتصادی و اجتماعی تغییرات کمی آب در دشت سمنان و تجلیل از پژوهشگران برتر این شرکت در سالن همایش برگزار شد.

کد خبر: 1835
  تاریخ خبر : 23 آذر 1400
 اخبار و روابط عمومی
 765