حضور شرکت آب منطقه‌ای سمنان در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: شرکت آب منطقه‌ای سمنان در این نمایشگاه حضور یافت و دستاوردهای پژوهشی خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، مهران محمودی اظهار داشت: نمایشگاه تستا، دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار (ساخت تولید ایرانی) از روز بیست آذر ماه آغاز شده و تا امروز برپا است.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی روش‌های شیرین‌سازی آب‌های شور و لب شور و ارائه گزینه کارآمد برای استان سمنان که مجری این طرح دانشگاه علم و صنعت ایران بوده است، از دستاوردهای تحقیقاتی ارائه شده در این نمایشگاه است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: انتخاب روش کارآمد شیرین‌سازی آب، بررسی عملکرد روش‌های نوین ساخت غشا در شیرین‌سازی و پیش‌بینی قیمت نهایی آب شیرین از روش پیشنهادی از مهم‌ترین اهداف این تحقیق بوده است.

محمودی از طراحی و ساخت آب شیرین‌کن بدون پساب با قابلیت توسعه برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعتی به عنوان دیگر طرح ارائه شده در این نمایشگاه از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان نام برد و گفت: هدف از اجرای طرح، تولید آب شیرین از پساب‌های غلیظ، بازیابی آب تا میزان 95 درصد، بازیابی نمک‌های محلول در آب و کمک به محیط زیست است که اجرای طرح را دانشگاه صنعتی شاهرود به عهده داشته است. آب شیرین کن مورد اشاره در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شده و امید است در این نمایشگاه با حضور فعالان عرصه سرمایه‌گذاری به روند تجاری سازی وارد شود.

وی به برخی از اولویت‌های پژوهشی شرکت آب منطقه‌ای سمنان اشاره کرد و گفت: "کاربرد سنجش از دور در شناسایی تغییرات دوره‌ای منابع آب بخشهای نمکزار"، "بررسی مسائل اجتماعی و مشارکت عمومی در بخش آب (مطالعه موردی: شرکت آب منطقه ای سمنان)، "ساخت دستگاه فوتومتر قابل حمل برای اندازه‌گیری کانیون‌ها و آنیون‌ها در آبهای صحرایی" و "ساخت دستگاه اندازه‌گیری غلظت بار معلق و کالیبراسیون آنها با استفاده از داده‌های آزمایشگاهی" برخی از این اولویت‌هاست.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: در این نمایشگاه شرکت آب منطقه‌ای سمنان با محوریت گروه تحقیقات کاربردی، به همراه سازمان آب و برق خوزستان، شرکت‌های آب منطقه‌ای خراسان رضوی، قزوین، مرکزی و یزد حضور داشتند و دستاوردهای تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

گفتنی است از این نمایشگاه کارگر نجفی معاون وزیر نیرو، مدیر کل تحقیقات و نوآوری شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیر مطالعات پایه منابع آب و اعضای کمیته راهبری تحقیقات شرکت بازدید کردند.

کد خبر: 2180
  تاریخ خبر : 22 آذر 1402
 اخبار و روابط عمومی
 187