توجه ویژه وزارت نیرو به امر تحقیقات؛ ظرفیت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای حل مسائل آب به کار گرفته می‌شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به توجه ویژه وزارت نیرو به امر تحقیقات گفت: ظرفیت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای حل مسائل آب به کار گرفته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، محسن عسکری در حاشیه جلسه مبادله تفاهم نامه و بازدید از طرح آب شیرین‌کن که در محل دانشگاه شاهرود انجام شد اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه وزارت نیرو به امر تحقیقات این مهم علاوه بر سطح وزاتخانه در شرکت‌های زیرمجموعه نیز پیگیری می‌شود و در این راستا از بدو تأسیس شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز گروه تحقیقات مشغول به فعالیت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک دهه اخیر تلاش شده است تا با همکاری و مشارکت مجموعه دانشگاهی و با هدف حل مسائل و مشکلات آب استان، فعالیت‌های تحقیقاتی به صورت کاربردی پیش رود. رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: در مدت 16 سال گذشته تا کنون تفاهم‌نامه 40 قرارداد تحقیقاتی منعقد شده که تعداد 37 مورد به سرانجام رسیده است.

عسکری اضافه کرد: همچنین با پیگیری‌ها انجام شده در سال‌های گذشته تلاش شده است اعتبارات مطلوبی برای امر تحقیقات اخذ شود.

وی با بیان اینکه اهتمام ویژه برای حل مسائل و مشکلات شرکت در زمینه آب، به صورت کاربردی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: تلاش شده تا قراردادهای تحقیقاتی را به سمتی ببریم که عملیاتی بوده و از نتیجه این تحقیقات و فعالیت‌ها برای حل مسئله آب بهره گرفته شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تأکید بر اینکه مسئله آب بسیار مهم است و این موضوع در استان سمنان که با شرایط اقلیمی خاص مواجه است؛ زیرا از یکطرف با کمبود منابع آب و از طرف دیگر با تغییر اقلیم و کاهش بارندگی مواجه هستیم بسیار حائز اهمیت است.

عسکری با اشاره به وجود منابع آب نامتعارف و شور در استان سمنان و لزوم استفاده بهینه از این منبع آبی گفت: در همین راستا یک قرارداد «طراحی و ساخت آب شیرین‌کن بدون پساب» با دانشگاه شاهرود منعقد شد که امروز شاهد بهره‌برداری در مقیاس آزمایشگاهی از این طرح خواهیم بود. طرح مذکور در مرحله آزمایشگاهی است و باید تلاش شود تا با همکاری صنعت به مراحل صنعتی سازی و تجاری سازی نیز برسد و بتوانیم با توجه به منابع آب شوری که در استان سمنان وجود دارد از این ظرفیت برای کمک به مصارف موجود بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم همه اقدامات انجام شده در زمینه تحقیقات کاربری در حوزه مسائل آب، همچنان امکان برای کارها و فعالیت‌های بیشتر وجود دارد و امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری با مجموعه دانشگاهی و پارک علم و فناوری مسائل و مشکلات احصا شود و به سمت حل مشکلات به صورت کاربردی گام برداریم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ابراز امیدواری کرد با استفاده از نظرات دانشگاهی گامی مهم در راستای حل مشکلات آب این استان برداشته شود.

کد خبر: 2134
  تاریخ خبر : 24 مهر 1402
 اخبار و روابط عمومی
 237