وبینار سراسری طرح داناب با موضوع محوری آب و تغییر اقلیم برگزار شد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در وبینار سراسری طرح داناب: نقطه کلیدی در این طرح، تلاش برای ارتقاء دانش و به طور ویژه تغییر رفتار دانش آموزان در قبال آب به صورت پایدار است .

وبینار سراسری طرح داناب با موضوع محوری آب و تغییر اقلیم ، با حضور رابطان طرح داناب از مدارس متوسطه اول استان سمنان برگزار شد.

در ابتدای این وبینار، رشیدی، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان در سخنانی، با اشاره به بازگشایی مدارس در روزهای اخیر گفت، در همکاری با آب منطقه ای استان، بدنبال آن هستیم تا دانش آموزان را برای زندگی در آینده آماده بکنیم و مطابق با سند تحول بنیادین، ارزش هایی از جمله مسئولیت پذیری را در آن ها پرورش دهیم و بر این اساس، پیاده سازی گام های مربوط به طرح داناب، را به طور دقیق، در ماه های پیش رو در مدارس متوسطه اول، دنبال خواهیم کرد . 

مریم عابدینی، نماینده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی، از انسجام و پیوستگی ده ساله اقدامات سواد آبی در استان سمنان، تقدیر نمود و ورود مدیران مدارس در کنار رابطان طرح داناب را یک اقدام لازم و موثر برشمرد . 

در ادامه این نشست، احسانی، معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای سمنان با تقدیر از کلیه دست اندکاران پیشبرد طرح های سواد آبی، گفت: اکنون دیگر اتفاقاتی که در گذشته هشدار داده می شد و پیش بینی می شد عملا رخ داده است و دیدیم که در اصفهان در روزهای اخیر، چه حجمی از چالش و مشکل بروز نموده بود.

 احسانی افزود : باید بپذیریم که آب فقط یک موضوع فنی و مختص به مهندسین و یا یک دستگاه مثلا آب منطقه ای نیست. آب در جهان امروز، یک موضوع و امر همه جانبه است و نگاه ما هم در مواجهه با آن باید همه جانبه باشد و برای تصمیم گیری باید تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و ... را ببینیم . 

حجه الاسلام حسین پور، امام جماعت آب منطقه ای سمنان نیز سخنران بعدی این نشست بود که از منظر دینی، به مسئله آب پرداخت .

پس از پخش کلیپ های آموزشی، مریم حاتمی از مشاور آبانگاه، در ارائه ای، ضمن تشریح وضعیت منابع و مصارف آب در استان سمنان، به تشریح ابعاد موضوع محوری سال تحصیلی جاری: آب و تغییر اقلیم پرداخت و نظام های شش گانه طرح داناب را مورد بررسی و معرفی قرار داد .

در پایان این نشست، پرسش و پاسخ و تبادل نظر در خصوص طرح، با حضور اعضای حاضر در وبینار دنبال شد .

کد خبر: 1830
  تاریخ خبر : 22 آذر 1400
 اخبار و روابط عمومی
 479