نظارت مستمر بر روند اجرای طرح‌های سواد آبی در استان سمنان؛ دانش‌آموزان ضلع مهم مثلث در مدیریت منابع آبی هستند

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های سواد آبی گفت: دانش‌آموزان ضلع مهم مثلث در مدیریت منابع آبی استان هستند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، حمیدرضا قزوینی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح‌های سواد آبی در مدارس استان سمنان اظهار داشت: خانواده، دانش آموزان و آموزش و پرورش سه ضلع مهم مثلث برای مدیریت منابع آبی هستند و باید با آموزش‌های لازم برای این سه رکن اصلی گامی مهم برای حفظ منابع آبی در استان سمنان برداشت .

وی با بیان اینکه منابع آبی چه در بخش‌های زیرزمینی و چه سطحی در سه بخش صنعت، شرب و کشاورزی مصرف می‌شوند گفت: عمده مصرف آب در کشور و همچنین استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و نیاز است برای استفاده بهینه از منابع موجود همه عزم‌ها جزم شود .

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه آب کالایی غیر قابل جایگزین است گفت: مدیریت مصرف بسیار حائز اهمیت است و دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این کشور باید به موضوع آب حساس باشند .

قزوینی با اشاره به کاهش نزولات جوی و گرمای زمین گفت: در آینده قطعاً دنیا با چالش آب مواجه خواهد شد .

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب برای هر نفر در ایران نسبت به برخی کشورها که دارای بارش مناسب و کافی هستند بسیار بالا است گفت: باید همه با همه تلاش کنیم و از این نعمت الهی که هیچ جایگزینی ندارد حفاظت کنیم .

بابایی نماینده آموزش و پرورش سمنان در طرح داناب نیز در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و می‌توانند نقش مهمی در حفظ منابع آبی داشته باشند به برگزاری جشنواره خوارزمی اشاره کرد و گفت: این جشنواره دارای بخش‌های مختلفی از جمله پژوهش است و دانش‌آموزان می‌توانند ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه حفاظت از منابع آبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند .

مدیر دبیرستان پیامبر اعظم (ص) نیز گفت: طرح دانش‌آموزی نجات آب (داناب) طرح بسیار خوبی در راستای فرهنگ‌سازی و حفاظت از منابع آبی است .

فاطمه صفا با بیان اینکه در مدرسه پیامبر اعظم(ص) تعداد ۵۰۰ دانش‌آموز دوره اول دبیرستان مشغول تحصیل هستند گفت: طرح داناب برای دانش‌آموزان مقاطع هفتم، هشتم و نهم اجرا می‌شود .

وی بر ضرورت داشتن برنامه از پیش تعیین شده تأکید کرد و گفت: با داشتن تقویم زمانی و کاری مشخص بهتر می‌توان به اهداف طرح داناب دست یافت .

رابط طرح داناب در دبیرستان پیامبر اعظم(ص) نیز با اشاره اهمیت آب و لزوم صرفه‌جویی گفت:. صرفه جویی در مصرف آب ادای دین به نعمت‌های الهی است .

محبوبه سید علیان با بیان اینکه هدر دادن آب تهدید زندگی آینده فرزندان ما است گفت: فرزندان خود را باید با آب ، زمین و هوا دوست و همراه کنیم .

وی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ؛ همسو با برنامه‌های ملی و بین المللی عرصه آب و با هدف ملموس و عینی کردن مسائل و چالش‌های آب‌های زیرزمینی، در کانون آموزش‌های آبی طرح سواد آبی قرار گرفته و دانش‌آموزان و دبیران با شرکت در کارگاه‌های آموزشی برگزار شده با مسائل و مشکلات حوزه آب آشنا شدند .

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین برپایی نمایشگاه نقاشی و تحقیقات مختلف گفت: دانش‌آموزان و دبیران با حضور در این دوره‌ها برای تحقق هدف مهم نجات آب تلاش کردند .

شبیری مدیر مدرسه فرزانگان شهرستان سمنان نیز با اشاره به فواید بسیار اجرای طرح‌های سواد آبی گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از منابع آبی باید از همان سنین کودکی آغاز شود .

گفتنی است مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان و نمایندگانی از آموزش و پرورش سمنان در کلاس‌های درس دبیرستان دخترانه (دوره اول) پیامبر اعظم(ص)، حضور یافتند .

این برنامه با هدف بررسی نحوه اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب با عنوان داناب و سواد آبی با محوریت کتاب انسان و محیط زیست در استان سمنان صورت گرفت .

کد خبر: 2049
  تاریخ خبر : 27 اردیبهشت 1402
 اخبار و روابط عمومی
 279