ارائه راهکارهای تامین آب جهت مصارف شرب، صنعت و فضای سبز شاهرود با حضور نمایندگان تشکل های مردم نهاد

مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود در نشستی با نمایندگان تشکل های مردم نهاد این شهرستان، راهکارهای تامین آب شرب، صنعت و فضای سبز و نیز طرح های تعادل بخشی و کنترل برداشت آب از منابع زیر زمینی در این شهرستان را تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان،سید حسین حسینی در این نشست بر ضرورت اجرای طرح انتقال آب از کالپوش به شاهرود تاکید کرد و گفت: تامین کمبود آب شرب شهر شاهرود از طریق سه راهکار کوتاه مدت (حفر دو حلقه چاه جدید پیشنهادی و لایروبی قنات شاهرود با دبی لحظه ای حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه) میان مدت(اصلاح و بهسازی شبکه شرب و برچیدن انشعابات غیر مجاز در روستاهای اقماری شهر شاهرود) و بلند مدت( اجرای خط انتقال اب کالپوش و قطری) امکان پذیر است .

مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود گفت: با ایجاد خط انتقال آب کالپوش می توان 310 لیتر در ثانیه آب را به شاهرود منتقل کرد و ضمن تامین آب شرب،  می توان از این طریق حدود 400 هزار مترمکعب در سال آب را در اختیار بخش صنعت قرار داد.

حسینی با بیان اینکه فرسوده بودن شبکه و پرت شبکه، یکی از مشکلات مبتلابه آب شرب در شاهرود است، اظهار داشت: آب ورودی به شبکه شرب شاهرود حدود ۶۶۰ لیتر در ثانیه است ولی به دلیل فرسوده بودن شبکه، قریب 37 درصد از آن به هدر می رود و رفع این مشکل می تواند بخشی از منابع مورد نیاز را در این شهر تامین کند.

وی با اشاره به درخواست دیگر نمایندگان تشکل های مردم نهاد در خصوص تامین آب مورد نیاز بخش صنعت افزود:  سه حلقه چاه موجود شهرک صنعتی شاهرود، آب مورد نیاز  شهرک صنعتی شاهرود را تامین می نماید و در نظر است مجوز حفر یک حلقه چاه جدید نیز از طریق تملک یک حلقه چاه کشاورزی برای شهرک صنعتی شاهرود صادر شود. همچنین اختصاص  پسآب تصفیه خانه فاضلاب شاهرود از گزینه های دیگر تامین آب شهرک های صنعتی شاهرود است.

مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود در خصوص راهکارهای تامین آب مورد نیاز فضای سبز نیز گفت: آب این بخش هم اکنون از طریق پنج حلقه چاه شهرداری شاهرود و حق آبه 30 درصدی قنات شاهرود تامین می شود.

در این نشست که برخی از نمایندگان تشکل های مردم نهاد شاهرود حضور داشتند مباحث مربوط به وضعیت منابع آب این شهرستان تشریح شد و  اقدامات انجام شده در خصوص معدن بوکسیت شاهوار مطرح و درخواست های این تشکل ها نیز بیان شد.

کد خبر: 1786
  تاریخ خبر : 23 تیر 1400
 اخبار و روابط عمومی
 592