مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان

تمهیداتی برای مقابله با کم آبی در دو بخش سازه ای و غیر سازه ای پیش بینی شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از اتخاذ تمهیداتی برای مقابله با کم آبی با توجه به تداوم کاهش بارندگی ها در این استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان ، ایرج حیدریان در گفت و گو با خبر 20 سیمای سمنان افزود : این تمهیدات در دو بخش سازه ای و غیر سازه ای است .

وی با تاکید بر اینکه در بخش غیرسازه ای سند سازگاری با کم آبی ملاک عمل است اظهار داشت: در این خصوص وظایف دستگاههای مختلف در بخش های آب شرب، کشاورزی و صنعت برای انجام اقدامات لازم تبیین و مشخص شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای که پس از حضور استاندار جدید سمنان در نشستی در شرکت آب منطقه ای با مسوولان بخش آب سخن می گفت افزود: در این بخش طرح احیاء و تعادل بخشی در حوزه مدیریت مصرف نیز مورد تاکید و عمل خواهد بود .

حیدریان، راهکار های برون رفت سازه ای را نیز یکی دیگر از موارد رفع مشکل چالش کم آبی در استان سمنان دانست و گفت: سد مجن و تاسیسات وابسته ، آبرسانی از سیمین دشت به گرمسار ، انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود و سد مخزنی فینسک، از جمله راهکارهای برون رفت سازه ای در حال اجرا در استان سمنان است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان متذکر شد: طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، از راهکارهای برون رفت سازه ای دراز مدت است که اقدامات در دست پیگیری قرار دارد . 

کد خبر: 1809
  تاریخ خبر : 11 مهر 1400
 اخبار و روابط عمومی
 787