اقدامات جهادی دولت سیزدهم برای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیلها؛ بیش از 34 کیلومتر از رودخانه‌های مسیل‌های استان سمنان لایروبی شد

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده برای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیلهای این استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از 34 کیلومتر از رودخانه‌های مسیل‌های استان سمنان لایروبی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، مرتضی صفایی درباره عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌های اظهار داشت: لایروبی رودخانه‌ها با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب بوده که به طور مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تا کنون 17.4 کیلومترلایروبی و بازگشایی در رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان صورت گرفته است تصریح کرد: این اقدامات لایروبی و بازگشایی در گلرودبار، سفید رود،جوین، امامزاده عبدالله و رامه انجام شده است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: در استان سمنان علی رغم محدودیت شدید اعتبارات استانی و عدم کفایت اعتبارات ملی از سال ۹۸ تا کنون در 30 رودخانه و مسیل بیش از 60 کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی توسط شرکت آب منطقه سمنان انجام شده است.

صفایی در بخش دیگری از آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها با مساحتی بیش از 24 هکتار در دولت مردمی و جهادی سیزدهم خبر داد و اظهار داشت: این مهم با هدف حفاظت و حراست از انفال و همچنین عبور ایمن سیلاب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی اراضی رودخانه‌ای از شهریور سال گذشته تا کنون با مساحتی بیش از 13 هکتار انجام شده است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان همچنین از ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم بیش از 4.5 کیلومتر ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان انجام شده است.

صفایی از انعقاد قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها برای 750 کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این مهم در راستای اجرای تکالیف قانونی این شرکت مبنی بر تعیین حدود و بستر حریم رودخانه و مسیل‌ها انجام می‌شود.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از ساخت و نصب 12 عدد تابلو هشدار و اطلاع‌رسانی پیش ساخته در رودخانه‌های اصلی شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه خبر داد و گفت: نصب تابلوهای هشدار با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها به دلیل احتمال وقوع سیلاب، همچنین هشدارهای جدی در خصوص عدم دخل و تصرف در حدود بستر و حریم رودخانه‌ها صورت می‌گیرد.

کد خبر: 2091
  تاریخ خبر : 9 مرداد 1402
 اخبار و روابط عمومی
 189