اجرای مستمر طرح‌های احیا و تعادل بخشی‌ آبهای زیرزمینی در شاهرود

مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود از اجرای مستمر طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی‌ آبهای زیرزمینی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، سید حسین حسینی در حاشیه سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان شاهرود که با حضور فرماندار، اعضای شورای حفاظت، شهرداری‌های شهرستان و نمایندگانی از سپاه و لشگر ۵۸ ذوالفقار برگزار شد اظهار داشت: اجرای طرح‌های احیا و تعادل بخشی در کاهش روند افت سطح آبهای زیرزمینی بسیار اثرگذار است.

 وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند بر روی دستگاه‌های اجرای با هدف استفاده بهینه از منابع آبی به جد در حال اجرا است به آخرین اقدامات انجام شده توسط دستگاه های اجرایی در خصوص نصب کنتور بر روی چاه های دستگاه اجرایی اشاره کرد و گفت: باید هر چه سریعتر کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های باقیمانده نصب شود.

 مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود ضمن ارایه خلاصه عملکرد امور منابع آب شاهرود در سال ۱۴۰۱ در زمینه اجرای طرح های تعادل بخشی سفره آب زیرزمینی، به ویژه در زمینه رفع اضافه برداشت لحظه‌ای چاه‌های کشاورزی گفت: نصب کنتور هوشمند، صدور پروانه مصرف بهینه برای چاه‌های کشاورزی و برنامه‌های دیگری برای رفع اضافه برداشت چاه های کشاورزی امسال نیز به جد اجرایی می شود.

 حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز در سطح شهرستان شاهرود گفت: پر کردن چاه‌های غیرمجاز با هدف حفاظت از منابع آب زیرزمینی به جد در دستور کار است و با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: در این راستا و در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر حفر و بهره‌برداری از سه حلقه چاه دستی نیمه عمیق در روستای قلعه میرزا سلیمان بخش بسطام و پس از اخذ دستور قضایی از حوزه قضایی بخش بسطام و با پیگیری‌های انجام شده توسط واحد بازرسی و نظارت امور منابع آب شاهرود نسبت به پر و مسلوب المنفعه نمودن سه حلقه چاه فوق اقدام شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود افزود: از این سه حلقه چاه غیرمجاز و به تبع از سفره آب زیرزمینی دشت ممنوعه بسطام سالیانه حدود ۵ هزار متر مکعب آب استحصال می‌شد که با پر و مسلوب المنفعه کردن این چاه‌های غیرمجاز از برداشت غیر مجاز آب از این دشت ممنوعه جلوگیری شد.

کد خبر: 2074
  تاریخ خبر : 12 تیر 1402
 اخبار و روابط عمومی
 274