آزادسازی و ساماندهی انهار و جلوگیری از اضافه برداشت آب در ایستگاه بنکوه و بالادست

مدیر امور منابع آب شهرستان گرمسار با اشاره به کاهش شدید آب رودخانه حبله رود گفت: با تشکیل جلسات متعدد شورای حفاظت از منابع آب و اخذ مجوز از دستگاه قضائی و همچنین پیگیری و تلاش مضاعف امور منابع آب گرمسار، ساماندهی انهار و جلوگیری از اضافه برداشت آب در منطقه بنکوه و بالادست در دستور کار قرار گرفت.

محسن اشرفی افزود: این مهم سبب افزایش آب رودخانه حبله رود شد و ضمن تآمین آب شرب گرمسار از طریق کانال سیمین دشت باغداران روستای فاقد چاه در منطقه نیز از آب رودخانه بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه خط قرمز وزارت نیرو تامین آب شرب است گفت: امسال با توجه به کاهش نزولات جوی شاهد کاهش حجم آب رودخانه حبله‌رود بودیم و علاوه بر این اضافه برداشت ها در منطقه ایستگاه بنکوه و بالادست نیز سبب شده بود تا مشکلاتی در زمینه تآمین آب شرب و همچنین کشاورزی شهرستان گرمسار ایجاد شود که با اقدامات انجام شده تا حدی این مشکل رفع شد. 

مدیر امور منابع آب شهرستان گرمسار با اشاره به شوری بالای آب رودخانه گفت: در راستای کاهش میزان شوری آب قسمتی از آب رودخانه برای شرب در منطقه کبوتر دره به کانال منتقل شد و در بند انحرافی گرمسار آب از کانال به تصفیه خانه شهر انتقال یافت.

اشرفی تصریح کرد: این امر یعنی انتقال آب از طریق کانال سبب کاهش شوری آب تحویلی به تصفیه خانه شد.

کد خبر: 2064
  تاریخ خبر : 14 خرداد 1402
 مدیر پورتال
 321