ارتقاء فرهنگ مصرف آب امری ضروری است

کارشناس منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان و راهنمای رسمی گردشگری فرهنگی سازمان میراث فرهنگی بر ضرورت ارتقاء فرهنگ مصرف آب تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، امیدرضا مداد در اردوی آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان شهرستان سمنان که به همت شرکت آب منطقه ای سمنان و با هدف افزایش سطح عمومی نسل جدید با نحوه استفاده درست از منابع آبی و آشنایی با اجرای طرحهای احیا و تعادل بخشی برگزار شد؛ با اشاره به کمبود منابع آبی در جهان، ایران و به ویژه استان سمنان، اظهار داشت: اینروزها مشاهده تیترهایی مانند «تغییرات اقلیمی زیست کره »، «کم آبی در کشور»، « تهدید و مخاطرات ناشی از خشکسالی در استانهای کویری »، « یک‌ چهارم از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که با بحران‌های بسیار شدید آبی مواجه هستند» و « ایران در رده‌های نخست کشورهای دارای  بحران آب ایستاده‌ است » همه زنگ خطری از تغییر اقلیم این خطه از جغرافیا از شاخ آفریقا تا چین و از بیابانی و نیمه بیابانی به بیابانی است.

وی گفت:  کشور ایران و به ویژه استان پهناور سمنان که خود از استانهای کویری با نزولات جوی بسیار کم و ازدیاد میزان گرما و تبخیر است؛ نیز از این قاعده مجزا نیست.

کارشناس منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی گفت: در کنار اجرای مطالعات و پروژه‌های عمرانی و برنامه‌ریزی منابع آب، کوشش در ارتقاء فرهنگ مصرف از الزامات و شاخص‌های اصلی شرکت مدیریت منابع آب ایران و تبعا شرکت آب منطقه‌ای سمنان محسوب می‌شود.

مداد گفت: از این رو آموزش به‌عنوان رکنی اساسی در افزایش دانش عموم مردم و ارتقاء تخصصی و هدف‌دار نسلهای آینده‌ای است که با بحران‌های شدیدتر روبرو خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا و با هدف ارتقاء بینش و دانش خانواده‌ها به‌ویژه نسل نو، شرکت آب منطقه‌ای سمنان اقدام به برگزاری اردوی آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان شهرستان سمنان کرد.

کارشناس منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان  افزود: در این اردوی آموزشی که در محل خانه تاریخی خانه تدین برگزار شد؛ مطالبی درباره لزوم توجه به نقش آب و روشنگری در زمینه استفاده بهینه و علمی و کاربردی آب در نسلهای گذشته تا کنون مطرح شد.

مداد گفت: در این دوره آموزشی مطالبی درباره روش‌های مصرف بهینه آب و ارزش نهادن به آن در دو بخش تاریخچه و گذر آب و نقش آن در طراحی شهری و معماری خانه‌ها و استفاده چند جانبه از آب در دو نوبت برای فرزندان و والدین برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی کاربردهای « آب» این مایه حیات در مقاطع زمانی گذشته تا حال و انواع بهره‌گیری از این نعمت الهی در زندگی مردم به صورت عملی و ملموس به شرکت کنندگان در این اردو آموزش داده شد.

کارشناس منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان  تصریح کرد: پس از آن برای اطلاع از شیوه‌های مصرف بهینه و صرفه‌جویی در آب، روشهای کاربردی استفاده و نحوه درست مصرف آن در بخش‌های امور خانه و خانواده نیز برای هر دو گروه شرکت کننده تشریح و با مشارکت فرزندان و والدین به آموزش درآمد.
گفتنی است در این دوره آموزشی برخی از رسالت‌ها و مأموریت‌های شرکت آب منطقه‌ای سمنان در راستای تأمین و توزیع آب تشریح شد.
همچنین طرح‌های احیا و تعادل بخشی نیز که با هدف حفاظت از منابع آبی از سوی این شرکت اجرا می‌شود برای نسل جدید و خانواده‌های آنان تشریح شد.

کد خبر: 2267
  تاریخ خبر : 17 تیر 1403
  آخرین به‌روزرسانی : 17 تیر 1403
 اخبار و روابط عمومی
 99