مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

(;بازار آب) راهکار ارزشمند تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی، روند تبادل (;سهم‌آب) در سمنان بسیار مطلوب است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، بازار آب را راهکاری ارزشمند در راستای تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی عنوان کرد و گفت: روند تبادل "سهم‌آب" در سمنان به عنوان دومین استان مرکزی بازار آب در کشور بسیار مطلوب است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، محسن عسکری در نخستین آیین تبادل "سهم‌آب" در استان اظهار داشت: امروز آب به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم بدل شده است و آینده‌گری درباره آب اولویت مهم دولت و وزارت نیرو و البته شرکت مدیریت منابع آب ایران است.

وی با اشاره به راه‌اندازی "بازار آب" در استان سمنان به عنوان دومین استان کشور تصریح کرد: امروز و پس از اخذ مجوز ایجاد بازار آب برای سمنان و آغاز فعالیت کارگزاری این بازار، شاهد نخستین تبادل آب در بازار سهم‌آب سمنان بودیم که نشان می‌دهد روند شکل‌گیری بازار آب در این استان بسیار مطلوب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: هدف نهایی بازار آب کاهش برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی از طریق افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و اختصاص بخشی از آب صرفه‌جویی شده به حوزه صنعت به منظور کاهش حفر چاه‌های جدید است و این اهداف با جدیت در استان سمنان اجرایی خواهد شد.

عسکری با اشاره به افت هر ساله سفره‌های آب زیرزمینی استان سمنان، اجرای راهکارهای مختلف در راستای تعادل‌بخشی منابع آبی زیرزمینی در این استان را ضروری عنوان کرد.

گفتنی است نخستین قرارداد بازار آب در سمنان در نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی و معرفی خدمات کسب و کار استان سمنان (روایت پیشرفت) منعقد شد.

کد خبر: 2198
  تاریخ خبر : 16 بهمن 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 16 بهمن 1402
 اخبار و روابط عمومی
 186