یک حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان سمنان پر شد

مدیر منابع آب شهرستان سمنان از پر و مسلوب المنفعه شدن یک حلقه چاه غیر مجاز در محدوده مومن آباد از توابع این شهرستان در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای غلامرضا احسانی مدیر منابع آب شهرستان سمنان با اعلام این خبر گفت : در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان یک حلقه چاه غیر مجاز در مومن آباد سمنان، پس از اخذ حکم قضایی توسط مالک پر و مسلوب المنفعه گردید.

مدیر منابع اب شهرستان سمنان از پروژه پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیر مجاز به عنوان یکی از اولویت های اصلی این مدیریت بر شمرد و افزود: مسدود نمودن چاه های غیر مجاز پس از شناسایی توسط گروه های گشت و بازرسی نیاز به هماهنگی با مقامات قضائی و انتظامی در شهرستان دارد که خوشبختانه مسئولین امر با آگاهی کامل از وضعیت منابع آبی استان تمام تلاش خود را معطوف به این کار نموده اند.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی شهرستان در سالجاری افزود: در شرایطی که استان سمنان با وجود افت منابع آب زیرزمینی و مشکل کم آبی مواجه است؛با همکاری و تعامل بهره برداران،مسئولان و همه مردم عزیز با مدیریت در مصرف آب علی الخصوص در بخش کشاورزی،می توان بسیاری از این مشکلات را به شکلی منطقی مدیریت نمود و اثرات ناشی از خشکسالی و کم آبی را کاهش و به سلامت از بحران آب عبور کرد.

مدیر منابع آب شهرستان سمنان با بیان اینکه استان سمنان شاهد کمترین میزان چاه غیر مجاز در کشور است اظهار داشت:این مدیریت با هر گونه اقدام غیرقانونی که منجر به برداشت غیرمجاز آب یا دخل و تصرف در منابع آبی و حریم و بستر رودخانه ها شود؛ضمن هماهنگی با مقام های قضایی و انتظامی برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر: 1461
  تاریخ خبر : 13 خرداد 1397
 اخبار و روابط عمومی
 785
  دیدگاه کاربران