در راستای اجرای طرح‌های احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی انجام شد

پر و مسلوب المنفعه کردن یک حلقه چاه غیرمجاز در منطقه سرلش چاشم شهرستان مهدیشهر

مدیر امور منابع اب ششهرستان مهدیشهر از پر و مسلوب المنفعه کردن یک حلقه چاه غیرمجاز در منطقه سرلش چاشم شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: این مهم راستای اجرای طرح‌های احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی انجام شه است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، مهدی قوشه‌ئی از عملیات انسداد و پر و مسلوب المنفعه کردن یک حلقه چاه غیرمجاز در منطقه سرلش چاشم شهرستان مهدیشهر خبر داد.

وی گفت:  این اقدام در راستای سیاست‌های جدی شرکت آب منطقه‌ای برای مقابله با برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی انجام شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان مهدیشهر گفت: حفاظت از منابع آب به عنوان سرمایه‌های حیاتی نسل‌های حاضر و آینده، یک وظیفه همگانی و ملی است.

قوشه‌ئی با بیان اینکه هر قطره آبی که امروز به صورت غیراصولی و خارج از برنامه‌ریزی برداشت شود، آینده را به مخاطره می‌اندازد؛ گفت: بنابراین، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان، تنها راه نجات آبخوان‌های در معرض خطر و تضمین ادامه کشاورزی و زندگی در این مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: آب، امانتی ارزشمند در دستان ما برای آیندگان است و باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم.

مدیر امور منابع آب شهرستان مهدیشهر تصریح کرد:  همکاری و هوشیاری تمامی شهروندان در گزارش موارد حفر چاه غیرمجاز، نقشی کلیدی در حفاظت از منابع آب ایفا می‌کند و همه باید با احساس مسئولیت جمعی، از این میراث بی‌جان اما حیاتی محافظت کنیم تا فردایی پررونق و پایدار برای میهن  بسازیم.

کد خبر: 2556
  تاریخ خبر : 23 شهریور 1404
 اخبار و روابط عمومی
 79