رفع اضافه برداشت ۱۵ لیتر بر ثانیه‌ای از چاه کشاورزی در بیارجمند

مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود از رفع اضافه برداشت ۱۵ لیتر بر ثانیه‌ای از یک چاه کشاورزی در بیارجمند خبر داد و گفت: این اقدام مهم با هدف حفاظت از منابع آب زیرزمینی انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان، سید حسین حسینی اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه واحد بازرسی و نظارت و حقوقی امور منابع آب شهرستان شاهرود و پس از طی یک روند دادرسی یکساله در حوزه قضایی بیارجمند، اضافه برداشت غیرمجاز به میزان حدود ۱۵ لیتر بر ثانیه از یک حلقه چاه کشاورزی در این منطقه رفع شد.

وی گفت: در این راستا،و برای جلوگیری از اضافه برداشت  خسارت وارده به آبخوان در دستور کار قرار گرفت.و متعاقب آن، عملیات سیم‌کشی و پلمپ سرتخلیه چاه مذکور انجام گردید. مراتب نیز جهت اطلاع به مرجع قضایی مربوطه انعکاس یافت.

مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود، با اعلام این خبر گفت: این اقدامات در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و حفاظت از آبخوان‌های دشت‌های استان انجام شده است.

حسینی افزود: برخورد قاطع با متخلفین و وصول خسارات ناشی از اضافه‌برداشت‌های غیرمجاز، گامی مهم در جهت تحقق اهداف این طرح ملی و حفظ حقوق بهره‌برداران مجاز است.

وی همچنین از همکاری قوه قضائیه در این زمینه قدردانی و تأکید کرد: با نظارت و پایش مستمر چاه‌های آب، هرگونه تخلف در این حوزه را به جد پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر: 2550
  تاریخ خبر : 16 شهریور 1404
 اخبار و روابط عمومی
 90