جلوگیری از برداشت غیر مجاز از رودخانه حبله‌رود با هدف تأمین آب شرب

مدیر امور منابع آب شهرستان گرمسار و آرادان گفت: با هدف تأمین آب شرب، اقدامات لازم برای جلوگیری از برداشت غیر مجاز از رودخانه حبله‌رود در دستور کار است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، محسن اشرفی اظهار داشت: براساس گزارشات و بازدیدهای گروه گشت و بازرسی امور منابع آب شهرستان گرمسار مبنی بر شکستن مجدد بند خاکی هدایت آب رودخانه به کانال شبکه واقع دربالای ایستگاه بنکوه، بند مذکور مرمت شد.

وی گفت: این اقدام با پیگیری انجام شده و دستور فرماندار شهرستان و همچنین هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان مرتبط شهرستان، شرکت آبیاری و آبفاضلاب، به‌وسیله یکدستگاه بیل مکانیکی به محل اعزام و نسبت به مرمت و مقاوم سازی بند خاکی مذکور و هدایت آب به کانال آبرسانی اقدام شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان گرمسار و آرادان گفت: باغداران بالا دست ایستگاه بنکوه به‌صورت مکررنسبت به باز کردن بند خاکی و برداشت‌های غیر مجاز برای استفاده باغات خود اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این عملیات، نظارت و جلوگیری از برداشتهای غیر مجاز متخلفین از رودخانه جهت ضرورت تأمین آب شرب شهروندان است.

کد خبر: 2507
  تاریخ خبر : 4 تیر 1404
 اخبار و روابط عمومی
 79