رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقهای سمنان با تأکید بر اینکه باید کارکنان وفاداری و تعهد کافی به سازمان خود را داشته باشند گفت: خدمت به مردم اولویت اصلی امور باید قرار گیرد.
معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقهای سمنان گفت: شرکت آب منطقهای سمنان میزبان کارگاه دو روزه تدوین چهارچوب تقسیم بندی فرایندهای نظام مدیریت حوضه آبریز شد.
معاون مدیر کل دفتر تحقیقات،توسعه مدیریت و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: فرایندهای صفر (Level-0) بخش آب بهصورت یکپارچه، شفاف و نظاممند بازخوانی و بازطراحی شدند.
مدیرعامل سابق شرکت آبفا و مشاور فعلی مدیرعامل شرکت آب منطقهای آذربایجان غربی بر ضرورت تمرکززدایی در مدیریت آب کشور برای کوچکسازی دولت تأکید کرد و گفت: نیاز است وزن دولت در مدیریت آب کم شود.
مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، با تأکید بر لزوم بهروزرسانی دورهای قوانین حوزه آب؛ شاخصترین نکات قانون برنامه هفتم توسعه در حوزه آب و خلأهای قانونی موجود را تشریح کرد و گفت: با اجرای برنامه هفتم به اهداف احیای منابع آب میرسیم.
رئیس مؤسسه آب دانشگاه تهران گفت: حکمرانی آب در دام "بخشینگری" و "تمرکزگرایی" گرفتار است.
مدیرکل دفتر تحقیق، توسعه و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برای نخستین بار در صنعت آب ایران، کارگاه ۲ روزهای با هدف مدیریت و استانداردسازی فرایندها بر اساس استاندارد بینالمللی APQC و متدولوژی PCF، با حضور صاحبان فرایند از شرکتهای آب منطقهای و شرکت مدیریت منابع آب ایران در حال برگزاری است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان از تصمیمات مهمی در حوزه آبخیزداری، تأمین آب صنایع و مدیریت مصرف در کشاورزی خبر داد؛ تصمیماتی که به گفته او، هم برای مقابله با خشکسالی و هم برای استفاده بهینه از منابع موجود حیاتی است.
نشست بررسی برخورد قانونی با برداشتهای غیرمجاز آب برگزار شد و جمعی از مسئولان استان سمنان بر لزوم برخورد قانونی با برداشتکنندگان غیر مجاز منابع آبی تأکید کردند.
استاندار سمنان گفت: اسناد مدیریت آب در همه شهرستانهای استان باید بهصورت مستمر بهروز و اجرایی شوند تا بتوان بر اساس آنها تصمیمگیریهای مؤثر در حوزه منابع آبی انجام داد و از بروز بحرانهای احتمالی جلوگیری کرد.
در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان سمنان در دیداری صمیمی «حمید احسانی» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقهای سمنان با «مهدی پاکطینت»، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان دیدار و گفتوگو کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به بررسی رفع مشکل سازههای فاقد آبگذری در سطح استان گفت: در اصلاح سازههای فاقد آبگذری در استان سمنان اقدامات قابل ملاحظهای انجام شده است.
نشست «حمید احسانی» ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقهای سمنان با کشاورزان و بهرهبرداران.
معاون استاندار و فرماندار شاهرود در این نشست گفت:کمبود منابع آب در شاهرود جدی است و شهروندان باید صرفهجویی کنند.
در این دیدار «حمید احسانی» گزارشی از اقدامات این شرکت در راستای حفاظت از منابع آبی را عنوان کرد و گفت: طرحهای احیاء و تعادلبخشی با هدف حفاظت از منابع آب زیرزمینی به جد در سطح استان سمنان در حال اجرا است.
وزیر نیرو در ادامه برنامههای خود در سفر به استانهای تهران و سمنان، از بند انحرافی «سیمین دشت» بازدید کرد.
مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود از افزایش موقت دبی رهاسازی آب از سد مجن خبر داد.
مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود بر ضرورت حفاظت از ذخایر استراتژیک آب و اکوسیستم منطقه به عنوان یک اولویت اصلی تأکید کرد.
مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: با هدف اجرای طرحهای احیاء و تعادلبخشی مسیر خط انتقال غیر مجاز در محل اراضی چاه به جای قنات حسین آباد حاج علی نقی دامغان قطع شد.
مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان از کاهش آبدهی چشمههای اصلی دهستان تویهدروار در شهرستان دامغان خبر داد.
کارگروه مشورتی حوزه آب در گرمسار با حضور فرماندار، مدیران امور آب و آبفا، جهاد ، آبیاری و کارشناسان دفتر نماینده و صنف کشاورزی در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد .
فرماندار گرمسار گفت: انتقال حقابه مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهن آباد به وسیله لوله مطالبه اصلی مردم این منطقه است.
مدیر اسبق روابط عمومی شرکت آب منطقهای سمنان و معاون فعلی منابع انسانی، مالی و پشتیبانی این شرکت از روابط عمومی به عنوان قلب تپنده ارتباطات سازمانی نام برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از موفقیت این استان در اجرای طرح پایلوت بازار آب خبرداد.
به مناسبت هفته معلم و در راستای طرح سپاس، مدیران حوزه آب از معلمان قدردانی کردند.
در آیینی با حضور معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقهای سمنان و مدیر روابط عمومی این شرکت رابطان طرح داناب (طرح دانشآموزی نجات آب) تجلیل شدند.
معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقهای سمنان با اشاره به ضرورت آگاهیبخشی به دانشآموزان درباره وضعیت منابع آب؛ گفت: در قالب طرح داناب وضعیت منابع آبی برای دانشآموزان تشریح شد.
معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقهای سمنان روز گذشته با حضور در شهرستان گرمسار از منابع و اموال این شرکت بازدید و راهکارهای لازم برای استفاده بهینه از این منابع را ارائه کرد.
مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کمآبی شهرستان شاهرود گفت: رفع اضافه برداشت حجمی به میزان ۹ میلیون مترمکعب از سفره های آب زیرزمینی در سال ۱۴۰۳ محقق شد.
مدیر امور منابع آب شهرستان گرمسار و آرادان از برگزاری کارگروه آب در شهرستان گرمسار خبر داد و گفت: در این جلسه چالشهای تأمین آب کشاورزی گرمسار بررسی شد.