نشر محتوای رسانه ای در حوزه تأمین آب بدون هماهنگی با شرکت آب منطقه ای سمنان ممنوع شود

انتشار اخبار با موضوع تأمین آب در بخش صنعت، به معنی رفع مشکل کم آبی در استان سمنان نیست؛ رسانه ها روشنگری کنند

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه انتشار اخبار با موضوع تأمین آب در بخش صنعت، به معنی رفع مشکل کم آبی در استان سمنان نیست از شورای اطلاع رسانی این استان خواست تا در مصوبه ای از سوی این شورا، نشر محتوای رسانه ای در حوزه تأمین آب بدون هماهنگی با شرکت آب منطقه ای سمنان ممنوع شود

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، محسن عسکری در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که با حضور معاون استاندار و در سالن کوثر استانداری برگزار شد ؛ اظهار داشت: استان سمنان به علت خشکسالی‌های پی‌در پی با کمبود منابع آبی مواجه است از این رو باید همه برای حفظ منابع موجود آب زیرزمینی به میدان بیایند.

وی با اشاره به نقش مهم و مؤثر ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها و سایر مؤثرین بر افکار عمومی گفت: این افراد از تریبون موجود و در دسترس خود می‌توانند در راستای مصرف بهینه آب و حفظ منابع موجود آب در سفره‌های زیرزمینی به کمک شرکت آب منطقه‌ای سمنان بیایند.

عسکری با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم مدیریت منابع موجود گفت: رسانه‌ها و مؤثرین برای کمک به بخش آب به میدان بیایند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای سمنان تلاش کرده تا از طریق ارتباط مطلوب و مؤثر با رسانه‌ها وضعیت منابعی استان را تشریح کند افزود: تولید محتواهای متعدد در زمینه وضعیت منابع آبی، برگزاری نشست خبری با رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها و همچنین تشکیل تیم مشورتی رسانه‌ای از جمله اقداماتی است که در راستای اطلاع‌رسانی در حوزه آب انجام شده است.

عسکری با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف احیا و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان از رسانه ملی خواست تا ضمن فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی، اقناع‌سازی مورد نیاز در زمینه اجرای طرح‌های تعادل بخشی را انجام دهد.

وی همچنین از کاهش 30 درصدی بارندگی در استان سمنان نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: این کاهش بارندگی و خشکسالی‌های متعدد سبب شده تا سفره‌های آب زیرزمینی سال‌به‌سال «فقیرتر» شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان درباره وضعیت آب پشت سدهای استان نیز گفت: درصد پرشدگی سد دامغان و مجن به ترتیب 69  و 59 درصد است.

عسکری با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی شفاف، منسجم و به هنگام در حوزه مسائل مرتبط با آب بر لزوم پرهیز از اقدامات جزیره‌ای و موازی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در این بخش تأکید کرد: باید ساز و کار لازم برای اطلاع رسانی منسجم موضوعات مرتبط با آب اندیشیده شود.

وی ضمن قدردانی از کشاورزان استان سمنان در همراهی با طرح های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار امیدواری کرد که با همراهی و همکاری هرچه بیشتر این قشر زحمتکش، اصحاب رسانه و همه موثرین استان سمنان در راستای اجرای طرح های تعادل بخشی و نیز افزایش بهره وری در مصرف آب، بحران کم آبی در این استان با کمترین چالش رفع شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست بر ضرورت ایجاد شبکه‌سازی و بهره‌گیری از فضای رسانه و مجازی در محور آب تأکید کرد.

احمد ریواده با بیان اینکه آب یکی از چالش‌های بزرگ استان سمنان است گفت: تأمین آب یکی از هفت اولویت اصلی برنامه ششم توسعه است.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های متوالی سبب کاهش بارندگی و پایین آمدن منابع آبی استان سمنان شده است گفت: علی رغم دغدغه عمومی مردم برای تأمین آب در استان سمنان، این استان دارای متخصصان حوزه آب است که می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌های استان و مرکز تحقیقات و مجامع علمی در این زمینه بهره برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات رسانه‌ای خوبی در حوزه آب در حال انجام است بر ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر خبرگزاری‌ها در این حوزه تأکید کرد.

کد خبر: 2011
  تاریخ خبر : 20 اسفند 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 13 تیر 1402
 اخبار و روابط عمومی
 411