حضور همکاران شرکت آب منطقه‌ای سمنان در مانور تمرینی- آموزشی وزارت نیرو در منطقه شمال شرق کشور

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از حضور نیروهای حوزه پدافند غیرعامل و تاسیسات آبی این شرکت در مانور تمرینی- آموزشی وزارت نیرو در منطقه شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، سمیه جباری اظهار داشت: مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو منطقه شمال شرق کشور به میزبانی استان خراسان رضوی(شهر مشهد مقدس) برگزار شد.

وی با اشاره به ابلاغ دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو مبنی بر برگزاری مانور تمرینی- آموزشی گفت: بر این اساس مانور تمرینی- آموزشی وزارت نیرو با رویکرد زلزله فرضی در تاسیسات زیربنایی صنعت آب و برق استان خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه شرکت‌های یاری‌رسان صنعت آب و برق استان‌های گلستان،خراسان شمالی و سمنان در این مانور آموزشی حضور داشتند گفت: مانور تمرینی - آموزشی وزارت نیرو به همت شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و کمیته برنامه‌ریزی ستاد مدیریت شرایط اضطراری صنعت آب و برق استان خراسان رضوی و با حضور دیگر ارگان‌های پشتیبان مانند مدیریت بحران استانداری، نیروی انتظامی، اورژانس ،هلال احمر و آتش‌نشانی برگزار شد.

جباری خاطرنشان کرد: این مانور آموزشی- تمرینی به منظور انسجام‌بخشی و ایجاد هماهنگی سازمان‌یافته بین حوزه‌های مختلف و تقویت هماهنگی بین سطوح مختلف مدیریتی، عملیاتی، بهره‌برداری و فنی اعم از مدیریت عالی، معاونین بهره برداری و مالی و پشتیبانی، مدیریت بحران، واحد های بهره‌بردار، گروه فنی تأسیسات و حراست شرکت‌های صنعت آب و برق استانهای یاری رسان و استان حادثه دیده در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی به دیگر اهداف برگزاری این مانور تمرینی آموزشی اشاره کرد و افزود: مدیریت شرایط اضطراری در مانور برگزار شده با تاکید بر توانمندی‌های داخلی به منظور ارتقاء توانمندی‌ها، سنجش کارآمدی منابع انسانی در مدیریت شرایط اضطراری و به‌کارگیری تجارب دیگر شرکت‌های سطح استان و استان‌های معین و همچنین برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح آموزش، شناسایی و تسهیل و تسریع در استفاده از تمامی ظرفیت‌های تجهیزاتی و منابع انسانی سطح استان، سطح مانور سطح یک و به‌صورت عملیاتی پیش بینی و سناریوهای متعددی تدوین گردید که این امر منجر به ارزیابی بهتری از قابلیت واحدها در موقعیت میدانی داشته باشد و همچنین شناخت توانمندی و ظرفیت‌های استان‌های یاری‌رسان برای شرایط بحران سنجیده می‌شود.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه در این مانور برای صنعت آب و برق به صورت جداگانه سناریوهایی در نظر گرفته شده و شرکت‌های صنعت آب و برق مامور به اجرای این سناریوها شدند افزود: نیروهای شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز مطابق با سناریو تدوین شده مانور خود را با موفقیت در «سد طرق» اجرایی کردند.

جباری گفت: برپایی کمپ چادر و داشتن امکانات و تجهیزات از دیگر وظایف استان های یاری رسان بود .

 گفتنی است در مانور آموزشی وزارت نیرو منطقه شمال شرق کشور علاوه بر رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل تعدادی از کارشناسان تأسیسات آبی شرکت در مانور حضور داشتند .

استان سمنان به عنوان استان یاری رسان در مانور حضور داشت.

کد خبر: 2007
  تاریخ خبر : 9 اسفند 1401
 اخبار و روابط عمومی
 509