قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم برای ۱۷۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان سمنان منعقد شد

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: تا کنون قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم برای ۱۷۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان سمنان منعقد شده است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان ، مرتضی صفایی در جلسه تصویب مطالعات رودخانه های شهرستان میامی اظهار داشت: این جلسه با هدف بررسی و تصویب مطالعات و نقشه‌های قرارداد تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌های شهرستان میامی به طول 16/2 کیلومتر برگزار شد .

وی گفت: قرارداد مذکور از محل اعتبارات ملی متمرکز مهندسی رودخانه و با هدف تعیین حدود بستر و حریم در پنج شاخه از رودخانه‌های شهرستان میامی منعقد و انجام شده است  .

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان تصریح کرد: با تصویب این مطالعات حدود مسیل در پنج روستای منطقه تعیین شده و انجام عملیات لایروبی، بازگشایی و ساماندهی در مراحل بعدی بر اساس نقشه‌های مصوب برای تآمین آبگذری ایمن سیلاب قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد .

صفایی گفت: تا کنون در استان برای یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم منعقد شده که ۵۸۴ کیلومتر آن مصوب و ۳۰۰ کیلومتر در مرحله تصویب و مابقی در حال انجام است .

وی خاطر نشان کرد: تا کنون در ۶۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان سمنان عملیات لایروبی، ساماندهی و بازگشایی انجام شده است .

کد خبر: 1949
  تاریخ خبر : 19 آذر 1401
 اخبار و روابط عمومی
 592