لایروبی بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های استان سمنان

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های استان سمنان لایروبی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، مرتضی صفایی در حاشیه بازدید از فرآیند لایروبی رودخانه گلرودبار سمنان اظهار داشت: لایروبی رودخانه گلرودبار سمنان در حال حاضر در طول یکهزار متر در حال انجام است.
وی با اشاره به انجام لایروبی سایر رودخانه‌های استان سمنان گفت : لایروبی رودخانه سفید رود مهدیشهر نیز تا کنون در طول چهار هزار و ۵۰۰ متر انجام شده است.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: میزان لایروبی انجام شده رودخانه داستان در شاهرود سه هزار و ۵۰۰ متر، در حبله رود گرمسار به میزان یکهزار متر  و در یخاب دامغان به طول ۵۰۰ متر انجام شده است.

صفایی اضافه کرد: در استان سمنان علی رغم محدودیت شدید اعتبارات استانی و عدم کفایت اعتبارات ملی از سال ۹۸ تا کنون در ۲۴ رودخانه و مسیل بیش از ۴۵ کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی توسط شرکت آب منطقه سمنان انجام شده است.

وی افزود : این شرکت انعقاد قرارداد لایروبی در سه رودخانه دیگر را به طول ۸ کیلومتر تا پایان سال در دستور کار دارد.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای سمنان تصریح کرد: لایروبی این سه رودخانه با ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در اختیار انجام می‌شود.

کد خبر: 1928
  تاریخ خبر : 2 آذر 1401
 اخبار و روابط عمومی
 445