ادامه آبرسانی به شهرهای تشنه در قلب ایران؛

سرپرست آب منطقه‌ای سمنان: فاز نخست طرح آبرسانی به گرمسار 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی به شهرستان‌های گرمسار، آرادان و ایوانکی گفت : پروژه خط انتقال آب به گرمسار به ‌عنوان بخش نخست و عظیم از طرح آبرسانی به این شهرستان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان، محسن عسکری در حاشیه بازدید از محل اجرای پروژه پیش تصفیه طرح آبرسانی به گرمسار و طرح مرمت و بازسازی کانال انتقال آب سیمین دشت (در راستای پیگیری پروژه های مصوبات سفر ریاست جمهور و پروژه های اولویت دار وزارت نیرو) با تأکید بر اینکه با نگاه ویژه دولت سیزدهم تأمین آب با اولویت شرب برای همه کشور ازجمله استان تشنه سمنان در دستور کار است، اظهار داشت : پروژه‌های آبرسانی در استان سمنان نیز با نگاه ویژه دولت مردمی آیت‌ا... رئیسی در دستور کار قرار دارد؛که در این خصوص در سفر مقام عالی ریاست جمهوری به استان مبلغ 800 میلیارد ریال جهت تکمیل و بهره برداری از طرح آبرسانی به گرمسار مصوب و ابلاغ گردیده است.

محسن عسکری افزود : برای آبرسانی به شهرستان گرمسار و شهر ایوانکی دو پروژه مصوب گردید «بخش اول پروژه خط انتقال آب به گرمسار » و «بخش دوم پروژه خط انتقال از تصفیه‌خانه گرمسار به ایوانکی »

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بیان نمود طرح تأمین و انتقال آب در حوزه شهرستان گرمسار به عاملیت شرکت آب منطقه‌ای سمنان از سال‌های گذشته آغازشده است و به یاری خدا بخش دوم طرح «پروژه خط انتقال از تصفیه خانه گرمسار به ایوانکی» در سال 1393 کلنگ زنی و آغاز شده و از  سال 1396 تا کنون توسط شرکت آب و فاضلاب استان سمنان مورد بهره برداری قرار گرفته و مردم ایوانکی از آن بهره مند شده اند.

عسکری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی بخش اول طرح «پروژه خط انتقال آب به گرمسار» که از حجم بالای عملیات اجرایی برخوردار می باشد تصریح کرد: در حال حاضر 15 کیلومتر از مسیر 23 کیلومتری لوله‌گذاری شده و تنها خرید و لوله گذاری 8 کیلومتر از این خط انتقال باقی‌مانده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد برای خرید لوله مورد نیاز برای اتمام 8 کیلومتر باقیمانده از این خط انتقال آب، بر لزوم احداث مرکز پیش‌تصفیه در ورودی این خط انتقال آب تأکید و تصریح کرد: در این زمینه نیز قرارداد اجرای پیش‌تصفیه طرح آبرسانی به گرمسار با یکی از شرکت‌های ذیصلاح پیمانکاری منعقد شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با اشاره به مشخصات فنی اجرای این پروژه مهم آبرسانی افزود: اجرای این طرح با هدف تأمین و انتقال آب شرب مطمئن و پایدار  21 میلیون مترمکعب آب برای استفاده شرب و صنعت در گرمسار، آرادان و ایوانکی تعریف شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی، تأمین و انتقال آب برای مصارف شرب،کشاورزی و صنعت جزو نخستین وظایف وزارت نیرو در خدمت‌رسانی به مردم است عنوان کرد: در این راستا در استان سمنان نیز طرح‌های آبرسانی مهمی در دستور کار است

کد خبر: 1882
  تاریخ خبر : 23 خرداد 1401
 اخبار و روابط عمومی
 626