سرپرست امور آب شهرستان گرمسار

90 درصد از آسیب ها و موارد متاثر برطرف شد

90 درصد از آسیب ها و موارد متاثر از سیل اخیر به پایین دست کانال انتقال آب گرمسار برطرف شده است و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بازگشایی کانال انتقال آب سیمین دشت به گرمسار تا کنون داشته ایم که این مهم نوید راه اندازی و استفاده از این تاسیسات را در آینده نزدیک میدهد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان ، سرپرست امور آب شهرستان گرمسار از برطرف شدن 90 درصد آسیب ها و موارد متاثر از سیل اخیر به کانال آبیاری گرمسار و بند انحرافی بن کوه که عمدتا ناشی از جریان واریزه ایی از حوضه های بالادست در استان تهران هست ، در این شهرستان خبر داد .

آیدین دمنیان روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه سیلاب 13 اردیبهشت امسال بسیار بزرگ و با دوره بازگشت بیش از ۲۵ سال بوده و با رسوب گذاری خساراتی را  به کانال های دشت گرمسار  و شبکه انتقال آب بالا دست وارد کرده است افزود: در نخستین گام پس از سیل اخیر مهمترین اقدام برقراری و تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان بود که به انجام رسیده است .

وی با تاکید بر اینکه رفع آسیب ها و زیان های ناشی از این سیل از زمان وقوع تاکنون با قوت توسط شرکت بهره برداری گرمسار  و امور آب شهرستان های گرمسار و آرادان و مجموعه فنی شرکت آب منطقه ای در حال انجام است یادآور شد: این سیل به خصوص خسارت هایی به بخش های سرپوشیده کانال شامل سیفون ها وارد کرده است که دسترسی و پاکسازی آن بسیار مشکل می باشد و عمده تلاش در این مدت بر کم کردن اثرات این سیل استوار بوده است .

دمنیان خاطرنشان ساخت: فعالیت های صورت گرفته در این مدت متکی بر ارائه آب مناسب و با کیفیت به مشترکان شرب و کشاورزی بوده است و رفع این مشکلات با قوت و تلاش شبانه روزی شرکت بهره بردار و همکاران انجام شده است .

سرپرست امور آب شهرستان گرمسار گفت: در بخش بالادست بند انحرافی سیمین دشت نیز موارد  توسط شرکت پیمانکاری نصر  و معاونت طرح و توسعه  آب منطقه ای سمنان در حال حاضر در دست اقدام است تا از  طریق کانال انتقال آب سیمین دشت به گرمسار آب با کیفیت مناسب تر در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد . ایشان در پایان متذکر شدند با تمهیدات در نظر گرفته شده و اقدامات انجام شده بحمدالله از بعد از وقوع سیلاب مشکلی در تحویل آب شرب و کشاورزی نداشته و خدمات رسانی بصورت مستمر بلافاصله بعد از سیلاب برقرار و تاکنون ادامه دارد .

کد خبر: 1777
  تاریخ خبر : 1 خرداد 1400
 اخبار و روابط عمومی
 1126