انعقاد تفاهم‌نامه داناب در استان سمنان

تفاهم نامه همکاری مابین شرکت آب منطقه ای سمنان با اداره کل آموزش و پرورش منعقد شد.

حمید احسانی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های حفاظت از منابع آبی گفت: این شرکت برای حفاظت از آب طرح‌های مختلف احیاء و تعادل بخشی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه خشکسالی متناوب سبب کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی شده است افزود: در صورت استفاده نامناسب از منابع آبی موجود، بیش از پیش دچار بحران آب خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی درباره حفاظت از آب امری ضروری است و در این راستا طرح داناب به عنوان یک طرح مهم و اولویت‌دار در حوزه فرهنگسازی حفاظت از آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان و اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز گفت: با توجه به کمبود آب فرهنگسازی درباره استفاده از این مایع حیاتی امری ضروری است و در این راستا اجرای برنامه‌هایی نظیر طرح داناب حائز اهمیت است.

سید جمال وزیری گفت: در طرح داناب دانش‌آموزان با اهمیت آب و نحوه استفاده درست از منابع آبی آشنا می‌شوند.

گفتنی است طراحی، تولید و ایجاد بستر انتشار اقلام آموزشی ویژه در قالب درگاه استانی داناب و بخش استانی اپلیکیشن سواد آبی، اقدام به برنامه‌ریزی، برگزاری نشست‌های آموزشی و هم‌اندیشی ویژه رابطان طرح دانا برخی از تعهدات شرکت اب منطقه‌ای سمنان در طرح داناب است.

همچنین معرفی طرح محتوا و ابزارهای آموزشی مرتبط، فراهم آوردن دسترسی مخاطبان به محتواهای آموزشی طرح از طریق ارسال بخشنامه و هماهنگی با شبکه مدیران و رابطان طرح داناب، برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های آموزشی همکاری در مسیر ارزیابی و ارزشیابی اقدامات، هماهنگی در مسیر بازدیدهای علمی از تاسیسات آبی، همکاری در برگزاری مراسم‌ها و جشنواره‌های مشترک برخی از تعهدات اداره کل آموزش و پرورش در اجرای طرح داناب است.

گفتنی است اجرای طرح‌های سواد آبی باهدف آگاهی بخشی و بهبود فرهنگ درزمینهٔ مسائل آبی در استان سمنان اجرا می‌شود.

کد خبر: 2222
  تاریخ خبر : 27 اسفند 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 27 اسفند 1402
 اخبار و روابط عمومی
 177