مانور تمرینی، آموزشی،عملیاتی سطح یک منطقه شمال شرق کشور در سمنان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه شمال شرق کشور و رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSEشرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: مانور تمرینی، آموزشی،عملیاتی سطح یک منطقه شمال شرق کشور به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، سمیه جباری درباره جزئیات بیشتر این مانور تمرینی، آموزشی،عملیاتی اظهار داشت: این مانوربا رویکرد چند منظوره اختلال در سامانه‌های آب و برق در محدوده شهر سمنان برنامه‌ریزی شده است. 
وی با بیان اینکه استان سمنان امسال میزبان مانور تمرینی، آموزشی،عملیاتی سطح یک منطقه شمال شرق کشور است؛ اضافه کرد: در این مانور استان‌های خراسان رضوی،خراسان شمالی و گلستان به عنوان استانهای یاری‌رسان حضور دارند. 
رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE شرکت آب منطقه‌ای سمنان و رئیس شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان سمنان با بیان اینکه در مانور تمرینی، آموزشی،عملیاتی سطح یک منطقه شمال شرق کشور همکاران وزارت نیرو و شرکت‌های مادر تخصصی صنعت آب و برق حضور دارند افزود: این مانور هر ساله به منظور آماده به کاری هر چه بیشتر کارکنان در منطقه شمال شرق برگزار می‌شود و سمنان به عنوان دومین بار میزبان برگزاری این مانور است. 
جباری با بیان اینکه بحران‌ها و سوانح طبیعی وانسان ساخت به عنوان چالشی اساسی در جهت نیل به توسعه پایدار جوامع انسانی به شمار می‌روند؛ گفت: بر این اساس لزوم رعایت تمهیداتی پیشگیرانه برای مصون داشتن انسان‏ها از خطرات احتمالی از جمله مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد. 
وی خاطرنشان کرد: امروزه به دلیل وابستگی بسیاری از زیرساخت‌ها و فعالیت‌ها درسکونت‌گاه‌های انسانی به آب و برق، لزوم تداوم و پایداری در تأمین آن به عنوان یک اصل حیاتی و ضروری است. 
رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه برای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیاز است تا توانایی دستگاههای اجرایی آن همواره برای شرایط اضطراری در بالاترین سطح ممکن حفظ شود گفت: مانور تمرینی، آموزشی،عملیاتی سطح یک منطقه شمال شرق کشور با هدف تقویت آمادگی شرکت‌های صنعت آب و برق استان سمنان در برابر تهدیدات محتمل اختلال در سامانه های آب و برق محدوده شهر سمنان برگزار می‌شود. 
جباری افزود: تداوم آموزش‌ها و بازآموزی تمرین‌های آمادگی به‌ویژه برای مقابله با شرایط اضطراری سبب افزایش سطح آمادگی نیروها و ارتقاء سطح هماهنگی مدیران درون‌بخشی و برون‌سازمانی می‌شود

 

کد خبر: 2155
  تاریخ خبر : 21 آبان 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 21 آبان 1402
 اخبار و روابط عمومی
 198