کمیته استانی راهبری کنترل و کاهش خطر سیل سمنان تشکیل شد

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از تشکیل کمیته استانی راهبری کنترل و کاهش خطر سیل در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، محسن عسکری اظهار داشت: این کمیته استانی ذیل کمیته ملی راهبری کنترل و کاهش خطر سیل در راستای اجرای بند 5 دستورالعمل کنترل آب‌های سطحی(سیل) تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این کمیته‌های ملی و استانی نیز برنامه‌ریزی، پیگیری و هماهنگی اقدامات مترتب در راستای ایجاد سازوکارهای لازم برای کنترل آب‌های سطحی ناشی از سیل در سطح ملی و استانی است.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان درباره شرح وظایف کمیته راهبری کنترل و کاهش خطر سیل بیان کرد:  ایجاد هماهنگی در مطالعه و اجرای طرح‌های اولویت‌دار بین دستگاه‌های ذی ربط در کنترل سیل در سطح استان، پیگیری اجرای مصوبات کمیته ملی راهبری و ارائه گزارش به کمیته ملی ، بررسی اولویت‌های کنترل سیل استان برای تدوین برنامه‌های اجرایی از سوی دستگاه‌های عضو و ارائه آن به کمیته ملی و همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف استان در کنترل سیل و ارائه پیشنهادهای لازم به کمیته ملی از جمله این موارد است.

عسکری با بیان اینکه سه سال خشکسالی پی در پی را پشت سرگذاشته‌ایم گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در سال آبی پیش بارش‌های بیش از نرمال خواهیم داشت که طبق تجربیات سنوات گذشته این مهم نیز پیامدهای خاص خودش را دارد؛ به همین منظور آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خطرات احتمالی سیلاب ضروری است.

وی گفت: سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری مناسب در استان سمنان شناسایی شده که باید در اسرع وقت اقداماتی برای اصلاح آن‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول و مرتبط صورت گیرد تا بتوانیم در پاییز پیش رو شرایط را تحت کنترل داشته باشیم.

عسکری با تأکید بر اینکه انجام لایروبی‌ و شناسایی سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری مناسب از اهم اقدامات است تصریح کرد: تا رسیدن به زمان پیش‌بینی بارش‌ها، اقدامات لازم باید انجام شود.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های مرتبط باید تکالیفی را که در این کمیته استانی مشخص شده پیگیری و اجرایی کنند و در جلسات آتی همه دستگاه‌ها باید طبق چارچوب گزارش اقدامات خود را بیان کنند تا اعضای حاضر در جریان آن قرار گیرند.

نشست کمیته استانی راهبری کنترل و کاهش خطر سیل سمنان با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، مدیرکل مدیریت بحران استان و نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای سمنان برگزار شد.

این جلسه با حضور معاون حفاظت و بهره‌برداری ، جمعی از مدیران شرکت و همچنین نمایندگانی از سازمان‌های مدیریت بحران استانداری سمنان، منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی ، راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

کد خبر: 2127
  تاریخ خبر : 10 مهر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 10 مهر 1402
 اخبار و روابط عمومی
 245